HomeCalendarGalleryFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 Bagus sgt ke Sepanji Alam ni...!!!!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
angah_emi



Number of posts : 11
Registration date : 2008-01-29

PostSubject: Bagus sgt ke Sepanji Alam ni...!!!!   Fri Feb 08, 2008 12:48 am

apabila bercakap tentang orang melayu, kebanyakan daripada orang cina dan bangsa asing xnak berurusan dengan org melayu bagi tujuan bisnes mereka. alasan yang mereka berikan adalah seperti MELAYU PEMALAS, TAU NAK SENANG JER, KERJA SIKIT NAK UNTUNG BANYAK, PILIH KASIH, XBERDISIPLIN, XPERNAH TEPATI MASA, SUKA MENERIMA TETAPI SGT SUSAH MEMBERI, KEDEKUT, LUPA DARATAN, XSEDAR DIRI, MALAS BERUSAHA, CEPAT BERPUTUS ASA dan macam2 lagi...dan ingatlah wahai sahabatku, SEMUA ahli SEPANJI ALAM adalah terdiri dari ORANG MELAYU ASLI...hendakkah kamu semua hidup dengan keadaan yang daif dan menjadi cemuhan orang sampai MATI..??? nampak macam kamu semua selesa dengan menjadi cemuhan orang, menjadi bahan ejekan bangsa asing....nak jadi gengster, jalan ramai2 bukak dada, itu semua yang kamu nak??

INGATLAH WAHAI SEMUA AHLI SEPANJI ALAM, ALLAH MAHA BERKUASA, PEMURAH DAN PENYAYANG....sesiapa saja yang nak berubah akan ditunjukkan jalan...jgn nak tggu orang lain buat dulu baru kita nak terhegeh2 nak buat...!!! buat keputusan sendiri...!!! jangan suka ikut orang...!! buka mata bangsa asing bahawa bdk2 sepanji alam yang mana semuanya MELAYU sangat berguna...!! bukti kan, jangan cakap jer tapi xbuat...jangan sokong jer tapi xberusaha untuk ikut...samapi bila melayu nak maju, sampai bila sepanji alam nak maju?? cube pk baik2...

kita buat group sepanji alam yang bukan main cantik lagi....aktiviti banyak, faedah banyak, semuanya untuk menjadikan kamu semua orang yang berguna...siapa yang berguna, MELAYU...!!!
cube tunjukkan bahawa kamu semua ingin berubah...ni xpayah kater nak berubah, duit kawasan pown nak kne mrayu soh bayar baru nak bayar....sampai biler nak macam nie?? sampai mati...?? kalau macam tu terima la hakikat yang kamu semua xkan maju sampai mati...sebab semua ini keputusan kamu semua....bila orang cadang sket, xnak...cadang sket, bangkang...TERIMA CABARAN, UKIR KEMENANGAN...!!! pikir2 laa....kamu semua dah besar...dah boleh kawen, kalau dengan perangai kamu semua macam nie, sampai bile, jangan kate sepanji alam, diri kamu sendiri pown xkan maju...

INGATLAH WAHAI SAUDARAKU, BERUSAHALAH SEOLAH2 TIADA MATI BAGI KAMU DAN BERIBADAT LAH SEOLAH2 ESOK HARI KEMATIANMU.....
Back to top Go down
View user profile
 
Bagus sgt ke Sepanji Alam ni...!!!!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Azaux's Area of Answers!!
» Nippon Suiseki Meihinten 2009- photos by Jeff Amas
» George Clooney's Mystery Woman Revealed: 5 Things to Know Amal Alamuddin
» George Clooney Aficionados News February 20 2014

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: /// SHOUT IT LOUD! :: HOT STORY-
Jump to: